القائمة الرئيسية

الصفحات

كيفية حساب تكلفة الالوميتال في الشبابيك

تعرف على الطريقة الصحيحة لحساب سعر متر الالوميتال في الشبابيك والابواب علشان محدش يستغلك. 

سعر متر الشباك الالوميتال



من المعروف ان اسعار الشبابيك والابواب الالوميتال تختلف من مكان لآخر، لو حضرتك سألت عن سعر شباك الوميتال متر ممكن تلاقي حد يقلك ١٥٠٠ جنيه وحد تاني يقلك ٢٠٠٠ جنيه، فحضرتك تقول اختار الارخص وللأسف هو دا اللي بيحصل دايما، طب حضرتك مسالتش نفسك ليه تفاوت السعر الكبير وليه الأسعار تختلف من ورشة الي اخري. 

الاجابه على ما سبق بسيطه اختلاف اسعار الالوميتال في المطابخ والشبابيك والابواب بسبب كثره الخامات والمواصفات وكمان طريقة الحساب ودي الأهم لان السعر الرخيص دايما بيكون بسبب تزويد في المقاسات واستخدام خامه خفيفه واكسسوار مضروب. 

الطريقه الصحيحه في حساب تكلفة الالوميتال في الشبابيك والابواب 

يتم رفع مقاسات الشبابيك والابواب من داخل الحلق ولا يتم حساب البار الخارجي ويتم ضرب العرض في الارتفاع واستخراج الناتج مهما كان بالسنتي متر ثم يضرب في سعر المتر المتفق عليه مع الفني. 

مثال على ذالك اذا كان مقاس شباك 120*120 فيكون الناتج 144سم

وفي حالة وجود شبابيك اقل من مساحة متر يتم حساب الشباك ٨٠ سم ويضرب في سعر المتر المتفق عليه إذا كان الشباك مع مقاسات شقه كامله اما اذا كان شباك واحد فقط فيتم حساب الشباك متر بسبب تكلفه النقل والتركيب .

حضرتك عايز تركب أبواب وشبابيك الوميتال بسعر مناسب وخامه تقيله واكسسوار كامل؟ 

يبقى لازم تسأل عن سمك الألومنيوم ونوع الاكسسوار والزجاج وتأخذ عرض سعر فيه كل المواصفات والمقاسات وتراجع بنفسك وتسأل في اكتر من ورشة 


سعر متر الالوميتال للشبابيك 2022,سعر متر الالوميتال الجامبو 2022,سعر متر الالوميتال,شبابيك الوميتال ps,سعر متر الالوميتال الجامبو,سعر متر الالوميتال في مصر,الوميتال جامبو,اسعار الالوميتال,أسعار الالوميتال pc,الوميتال,سعر متر الالوميتال 2022,شبابيك الوميتال


© copyright 2019 – جميع الحقوق محفوظة

.

.

الوميتال الرحمه باسيوط ـ احمد سعد

 اسيوط ـ المعلمين ـ بجوار محطه الصرف

 01289910677 
01090325612




تعليقات